Loading...
 

At bidrage er en hjørnesten i et netværk

 

Det er svært at hæve penge på en bankkonto, der er tom!”

 

Hvilket bidrag har du med til dit netværk?

Et bidrag i et forretningsnetværk kan være:

  • En henvisning til en anden person eller firma, der har brug for hjælp.
  • En tak for modtaget hjælp, ”TAK” er også et udtryk for taknemlighed.
  • En direkte forretningsmulighed.
  • En introduktion til en samarbejdsmulighed.
  • En ny viden, der kan give stor værdi for en eller flere i netværket.
  • En gæst, der kan have værdi for dit netværk.

Succes via netværk starter altid med dig selv!

Du skal give, før du kan modtage, det er en af de hurtigste måder at opbygge gode relationer, tillid og troværdighed.

Hvis du hele tiden har fokus på, hvad du kan hjælpe dine netværkskolleger med, vil dit renomme og tilliden til dig vokse hurtigt. ”Du sætter penge i banken!”

Det er ligesom landmanden, der plejer jorden, sår med den bedste såsæd, plejer og passer afgrøderne, for til sidst at kunne høst og få det størst mulige udbytte.

”At komme til et netværksmøde uden at have noget at bidrage med, vil svare til du gik ind i en butik med en masse ønsker uden at have nogen penge med.”

Hvordan og med hvad skal du så bidrage til dit netværk og dine netværkskolleger?

Lyt til, hvad dine netværkskolleger siger. Hvis du er i tvivl, så spørg dem, hvad du kan hjælpe med.

”Hvis ingen bidrager, kan ingen få udbytte!”

Som forretningsmand er det den samme adfærd, som giver succes hos kunderne: Nemlig et oprigtigt ønske om at hjælpe kunden, så de får den rigtige ydelse eller produkt og samtidig en rigtig god oplevelse.

Hvilket bidrag har du med til dit netværk?

Er du i tvivl, så få en uforpligtende samtale.

 

Book en GRATIS strategi-samtale her!